Lotus
Hoe kom ik erbij om in een Lotus Elise te gaan rijden?
Als autoliefhebber komt er vroeg of laat het moment dat je besluit om er een auto bij te kopen voor de lol. Waar ik aanvankelijk mijn zinnen gezet had op een Porsche 911 (G of 964) maakte die keuze plaats voor een Lotus nadat ik met een Morgan had gereden. Vooral doordat ik me realiseerde dat niet het getalletje op het dashboard, maar de rijbeleving bepalend is voor rijplezier. Toen ik dat besluit genomen had begon het uitzoeken naar welke versie het meest pure rijplezier kon bieden; het moest een Elise S1 worden. En wel met een heel rijtje wensen om in aanmerking te komen; schadevrij, origineel linksgestuurd, liefst niet al te veel kilometers, en in Azure Blue. Die heb ik gevonden en gebruik ik vooral voor plezierritjes en leuke toerritten, bescheiden dagtripjes of meerdaagse trips. Ieder ritje, hoe klein dan ook, brengt je weer een lach op je gezicht, exact waar een fun-auto voor mij voor is bedoeld.
Why do I drive a Lotus Elise?
As petrolhead, there's a point you decide to buy another car for fun rides only. Where i was focussed on buying a Porsche 911 (G or 964) first, I changed my mind after having a ride in a Morgan when I realised that it's not the number on the dial in front of you, but the driving experience what counts most. And that's where a Lotus came in, sharp, light, pure and fun. After some research I decided to look for an Elise S1, that first series Elise would feed my need most. So the hunt begun and ended a year after intense searching and visits; a '99 Elise S1, original LHD, accident free, not a high mileage and finished in Azure Blue. The car is used for fun rides and some roadtrips, for just an hour, a day or a couple of days. Amazingly after all these drives I did so far, it makes me smile, and that's exactly what I was looking for when i decided to go for it.
Lotus Elise S1 - '99, LHD, Azure Blue
McLaren F1 intro
McLaren F1
Wat maakt de McLaren F1 zo'n speciale auto? Omdat het m.i. de laatste moderne analoge supercar is die niet alleen heel fijn rijdt, heel erg snel is, prima alledag bruikbaar, maar ook gepresteerd heeft in races zoals geen enkele andere straatauto daarna ooit heeft gedaan. En ja, iedere autoliefhebber is bekend met het verhaal dat racen tijdens de ontwikkeling van de auto niet van belang was, en dat is echt zo, geenverkooppraatje. Waarom dan toch die twijfel bij velen? Omdat de superieure kwaliteit zich jarenlang heeft bewezen op allerlei circuits tegenover auto's waar racen juist wel is meegenomen.
What makes the McLaren F1 such a special car?
Because in my opninion it is the last analog supercar which doesn't only only drive very well, and not only be very fast, and usefull, but about all it performed in races as no other road car has done ever since. While every petrolhead knows that it wasn't designed as a racer, that's absolutely true, not just a sales story. But why doubt few people that, because it performed so well on track, even against cars which are designed to be a racer.
McLaren F1 - simply the best
Contact
Fietsen intro
Fietsen
Al op jeugdige leeftijd werd ik op de fiets gezet, eerst rondom het huis, naar school en tijdens vakanties. En nog voor de pubertijd stond er een racefiets in de schuur, een Peugeot. Daarna volgden nòg een Peugeot en een Batavus racefiets. Ook kwamen er motorfietsen in de schuur, evenals een Gary Fisher mountainbike.
Nadat ik in 2002 weer thuis kwam na een motorongeluk had ik alles in de verkoop gedaan en een nieuwe Giant racefiets aangeschaft. De focus kwam volledig op herstel te liggen en daar paste de racefiets prima bij. Het is niet bij 1 racefiets gebleven, inmiddels heb ik diverse racefietsen en weer een mountainbike staan.
Tot op de dag van vandaag fiets ik met veel plezier, voornamelijk op de racefiets, zowel in Nederland als erbuiten.
Selecteer een menu voor foto's van mijn fietsevenementen.
Cycling
Since my childhood I was on a bike, around house, to school and during holidays. Before puberty, there was a road bike in the barn, a Peugeot. Another Peugeot and a Batavus road bike followed after that. There were also motorcycles in the barn, as well as a Gary Fisher mountainbike.
After my return home from a big motorbike accident I sold all bikes and motorbikes, and bought a Giant road bike. My focus was on full recovery first, and a road bike suits that perfectly. During the years it wasn't just one bike, nowadays I've several road bikes and a mountain bike.
To date I ride my bike for fun and enjoys it, not only in the Netherlands but elsewhere too.
Select a menu for pictures of my cycling events.