Lotus

Categorie: Uncategorized

Hoe kom ik erbij om in een Lotus Elise te gaan rijden?

Als autoliefhebber komt er vroeg of laat het moment dat je besluit om er een auto bij te kopen voor de lol. Waar ik aanvankelijk mijn zinnen gezet had op een Porsche 911 (G of 964) maakte die keuze plaats voor een Lotus nadat ik met een Morgan had gereden. Vooral doordat ik me realiseerde dat niet het getalletje op het dashboard, maar de rijbeleving bepalend is voor rijplezier. Toen ik dat besluit genomen had begon het uitzoeken naar welke versie het meest pure rijplezier kon bieden; het moest een Elise S1 worden. En wel met een heel rijtje wensen om in aanmerking te komen; schadevrij, origineel linksgestuurd, liefst niet al te veel kilometers, en in Azure Blue. Die heb ik gevonden en gebruik ik vooral voor plezierritjes en leuke toerritten, bescheiden dagtripjes of meerdaagse trips. Ieder ritje, hoe klein dan ook, brengt je weer een lach op je gezicht, exact waar een fun-auto voor mij voor is bedoeld.

Why do I drive a Lotus Elise?

As petrolhead, there's a point you decide to buy another car for fun rides only. Where i was focussed on buying a Porsche 911 (G or 964) first, I changed my mind after having a ride in a Morgan when I realised that it's not the number on the dial in front of you, but the driving experience what counts most. And that's where a Lotus came in, sharp, light, pure and fun. After some research I decided to look for an Elise S1, that first series Elise would feed my need most. So the hunt begun and ended a year after intense searching and visits; a '99 Elise S1, original LHD, accident free, not a high mileage and finished in Azure Blue. The car is used for fun rides and some roadtrips, for just an hour, a day or a couple of days. Amazingly after all these drives I did so far, it makes me smile, and that's exactly what I was looking for when i decided to go for it.

Lotus Elise S1 - '99, LHD, Azure Blue